Thursday 30 June 2011

Menjamu mata di THAILAND

Assalamualaikum,

Baru2 ni aku dapat peluang ikut rombongan sekolah mak aku ke THAILAND,
tentatif program dia gilaaa padat sehari dengan ke tempat membeli belah SAHAJA!!
kami bertolak dari pukul 6.30pagi dari Bedong, dan sampai ke sempadan THAILAND dalam pukul 8.00pg,
dan kami lunch dekat BIG C,
nak lunch kena ada kupon yaaa :)


menu lunch beserta kupon makan


before ni, kalau singgah Tesco sungai petani selatan tu,
dekat area car park tu kan ada kedai blouse2 Siam,
aku selalu la tengok mana2 yg berkenan,
bila dah ada peluang nak g sana,
fuyooooooooo,
rasa macam nak angkut satu bas blouse! bleh macam tu??

tapi,

tapi,

impian tu xjadi kenyataan,
kenapa??
sebab harga blouse kat sana tak da la murah sgt..
dalam RM30 - RM40 jugak (300 - 400 batt)
aku ingat bleh la dalam RM10 - RM20
hahaahaha,
gila kedekut, bukan kedekut,
tapi kalo dah range harga macam tu,
dekat sini pon sama laaaaa kannnnn..

lagi satu,
masalah nk berkomunikasi tu sangat runcing ya kawan2,
ramai yang tak boleh nak cakap inggeris,
so diorang akan tunjuk harga dekat calculator,
dan kita kena tunjuk juga harga yang kita nak dekat calculator,
dan,
yang xbestnya,
kalo kita dah tawar menawar tu,
kita tak nak plak barang tu,
ko tahan la berbakul bakul sumpah seranah ko akan kena.
hahahaha,
dekat 5 kedai kot aku kena camtu,
aku belek pon salah,
kalo aku tanya harga,
aku xnak beli dia marah!
sampai ke aku nak baju saiz lain, yang ada saiz lain, 
aku xnak ambil pon aku yang kena marah???????
kalau bleh cakap melayu,
nak ja aku kata 
"nak tengok2 je akak"
mesti dia balas,
tengok laaaa..
:))

tapi yang bestnya,
kedai beg,
beg dia ololololo comel2 gitu,
dan murah,
membe aku siap angkut 3 beg kottttt.
lawa2 gilaaaaa,
beg2 aku suka,
blouse tu aku hampa sket,
sebab aku harap dia akan lagi murahhhhh :(

dalam pukul 11,
kami sampai Danok,
terasa cam lapaaaaaaaaq tomyam,
so try la semangkuk,
mak aiiiiiiii,
100 batt (RM10)
tomyam kosong okay,
rasa macam kafe belakang umah aku ja,
apasal mahal sangat niiiiiii,
buat kepala aku rasa tomyam sampai harinih!!
hmmmmm.............

jom aku bawak korang jamu mata nengok blouse2 comel dekat THAILAND :)





comel kan,
jom angkut satu!!

2 comments:

  1. hehe..mun ang salah p tmpt tu..aku pon pernah kena maki..kojaq btoi org siam ni nooo

    ReplyDelete
  2. aku frust gak, salah tempat? yg betol kat mana???? heeee

    ReplyDelete