Sunday 21 April 2013

Bekerja dari rumah

بسم الله الرحمن الرحيم

Quantity Surveyor, rasanya dah macam-macam pernah dibebelkan pasal QS ni, and kejap je rasa aku dah pencen dalam dunia QS, sejak kawin berhenti and ikut husband ke UK, then pregnant, balik Malaysia lahirkan Adni, kemudian terus suami dapat kerja nun dalam Felda yang memang tak wujud firm QS dan aku terpaksa PENCEN dengan erti kata perlukan sedikit pengorbanan untuk lupakan semua hal QS :(
sob..sob..


Ok, goodbye la sangat kau! Eh kenapa tak kerje je, hujung minggu balik la, kan ramai macam tu? Erk.. kami suami isteri-bukan hujung minggu! Kesian anak kami, jap lagi tak kenal ayah :D

Disebabkan aku goyang kaki, tak goyang sangat tapi suri rumah yang konon-konon zaman moden asyik mengadap laptop, jadi kenapa aku tak buat je business online kan, pada ko membuang masa depan laptop kan! Jadi mr husband pon tanya, nak buat business apa? cepat dalam masa 2 minggu fikir, sebab dia nak pg kursus so aku kena fikir dalam 2 minggu nak buat business apa? Business apa?

ok jom senaraikan:
1. Tudung/Shawl
2. Baju nursing (sbb masa ni gila pakai nursing blouse)
3. Baju kurung/kain pasang
4. Ipad islamik

lepas difikir-fikir kembali 4 benda diatas, aku dah pernah jual last2 stok tak habis aku korbankan separuh harga dekat students (aku sempat jadi guru sementara -2 buln, then stop nk berbusiness katanya)

Okay! cepat la nak berbusiness apa ni?? Sementara aku dok fikir nak business apa, aku order lagi Shaklee Slim set, kiranya aku ni setia betul dengan Shaklee. Tiba-tiba berdegup kencang rasa macam oiiii pada kau habis duit kau dekat Shaklee, baik kau jual saja oi! 
Tapi, tapi aku tk suka MLM, nak cari downline lagi, nak keluar rumah lagi, nak kena pakai cantik2 yakinkan orang! Adeh! 

Dengan perasaan excited tapi segan2 aku msg akak yang aku beli barang tu menyatakan kesudian aku untuk berbisness la kononnya! Sebelum aku join 3 minggu aku search hari2 pasal Shaklee kau, belajar pasal produk, nutrisi, buat blog dan macam2 lagi, sebelum aku TEKAD nk join!

"Akak, saya nk join, tapi saya tak nak keluar rumah, leas tu Post office jauh la akak"

Ko tengok perangai, nak berbusiness tapi banyak pula songehnya!

Eh, tak perlu la nak keluar rumah, kita buat ONLINE je

Habis saya tgk banyak seminar la, group discussion la

Yang tu kadang2 dan jarang2, kita banyak discuss online, bg motivasi dan strategi pun online :)

Ok, set jom pg Shaklee Mr Husband, petang ni juga! Kita daftar!


ok, dah daftar!! Dengan semangat kental menjual dan pernah menggunakan pelbagai produk dari mengandung,menyusu sampai kekonon nk slim, aku berjaya dapat bonus RM100+ bulan pertama, hek! Kejayaan la tu bulan pertama, tu pon yang beli kawan2 maybe diorang kesian kottt aku asyik promote je.. hehe

Tapi!! dalam 3 bulan kami join tanpa downline, eh ada sorang je kawan aku, tu sbb dia nk beli barang, kami dah dapat Title Supervisor!


Alhamdulillah, tq mr husband yg supportive gitu!

Work From Home:



Saya mencari rakan niaga yang berminat menjalankan bisnes online secara part time atau fulltime. Pendapatan 3-4 angka dari rumah, Produk Shaklee yang sedang mendapat permintaan ramai.. Apa kelebihan anda mendaftar dengan saya?

1) Anda akan mendapat satu tools perniagaan PERCUMA. PM saya utk mengetahui tools ini ya
2) Anda akan diberi access ke fb tertutup bisnes saya, dimana hanya rakan bisnes saya shj dapat access group ini untuk perbincangan tentang produk,marketing dan meeting online
3) Bimbingan marketing, blog dan bisnes secara berterusan
4) Sepenuhnya dijalankan secara online, order stock online, hantar barang customer juga online. Meeting sesama rakan bisnes juga online.
5) Tak perlu simpan stok, boleh DROPSHIP!

Jika anda celik Fb, dan celik IT.. Mahukan pendapatan tambahan atau perubahan dalam hidup anda.. daftar hari ini juga.. yuran keahlian hanya RM 75 shj! Tak perlu tinggalkan anak anda, anda boleh jana income hanya dari rumah..

Contact saya:
sms/whatsapp/call: 013-6292754





1 comment:

  1. menarik. sbb saya pon jauh btul dr bandar. so nk amik stok susah. dan saya pengguna shaklee dr bujang spi ke preggy ni. ada kawn berminat nk beli. tp sy suh aje cari sinri d 09. sy tringin nak jadi agen, tp sbb kekangan kejauhan tempat tinggal dengan tempat mendapatkn stok. maka saya diamkan. dari tpt tinggal ke pengedar shaklee amik masa 3 jam juga drive. so, mcam mn sy nk mulakan? sile bg tunjuk ajar. emel me at nufaka@gmail.com

    ReplyDelete