Tuesday 25 June 2013

Kelapa Sawit atau Tauge?

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum,

Business! Business! Business!
Sekarang ni ramai sangat yang sudah terjebak dalam dunia business, tambah-tambah online business kan! Satu perkara yang membanggakan bila wanita-wanita pun turut memonopoli dunia online business ni!

Ok, kalau ada yang belum tahu, saya sudah 7 bulan masuk dalam dunia Shaklee! Nak tahu tentang MLM SHAKLEE boleh refer SINI (Kalau online business dah lama-tapi yang serius amat Shaklee kot) Dalam pemerhatian saya ramai yang masuk dan ramai juga yang kecundang! kan!

Basic paling penting dalam Business - RISIKO
Syarat paling penting dalam Business - KOMITED
Nak berjaya dalam Business - USAHA

Bila tiba masa saya rasa nak 'down' saya akan tengok gambar ni, dan fikir aku baru cuba 30%, aku baru usaha 40% nak mengalah?

Ramai 'anak didik' saya yang cakap susah la, tak boleh jual dekat office la, Tak sempat la, Ramai dah yang jual dan macam-macam alasan lagi! Paling penting ketepikan seribu alasan, kemukan seribu tindakan!
Contoh- Tak boleh jual dekat OFFICE, ya kita tahu itu satu peraturan, tapi bukan kita longgok satu produk atas meja dan buat jualan lelong, tapi bila bercerita atau bersembang kita selitkan kebaikan produk yang dijual. Susah nak tembus pasaran? Ingat lagi ramai yang jual bermaksud lagi ramai yang akan guna, doa moga ada rezeki untuk kita.

Bukan anda sahaja, tapi saya juga begitu dahulu! Nak FAST Result. Bila bulan pertama tak ada jualan saya sudah rasa nak melencong jual benda lain, nak kerja macam dulu dan macam-macam lagi! Tapi bila 'MENTOR' saya tanya kata "Awak nak jual TAUGE ke KELAPA SAWIT" Saya terus terdiam!



Taugeh! Memang cepat je dapat hasil, hari ni semai, esok naik terus boleh jual kan! Tapi pulangan dia sedikit kan berbanding kelapa Sawit yang makan berpuluh tahun nak semai untuk tunggu hasilnya!



Dalam Business jangan usaha hari ini, esok terus nak dapatkan hasil! Hari ini promote esok dah tak. Hari ini semangat, tapi bila tak dapat jualan esok lusa dah tak nak! Itu konsep yang sangat-sangat SALAH! Tak kira apa perniagaan pun, jangan cepat berputus asa, jangan harapkan FAST Result!

FIKIR IDEA - USAHA - BERTINDAK - CUBA - DAN CUBA LAGI - CUBA!

Dalam berusaha, jangan lupa untuk berdoa, bersedekah. Kerana sangat mudah menjemput Rezeki :)



Dalam berbusiness, kita umpama Merangkak, Berjalan & Berlari. Step by Step. Jangan pula hari ini nak buat business terus Pecut, tanpa membuat sedikit plan, study marketing, study produk! Step by step.

Merangkak- Kita betul-betul mencari asas, memahami strategi marketing, fahamkan produk. Kita boleh bermula dengan set up Fanpage, Website dan sebagainya. Anda hanya perlu RAJIN!

Sudah habis merangkak, anda boleh mula berjalan. Disini anda akan nampak sedikit jalan dan anda boleh kembangkan lagi idea dan dampingi mentor anda!

Business Shaklee umpawan Menanam Kelapa Sawit, bukan menanam Taugeh, Tanam Kelapa Sawit ambil masa yang lama tetapi hasilnya lumayan dan bertahan, tak seperti menanam taugeh sangat cepat tetapi hasilnya??

SABAR, KOMITED, BERDOA, USAHA kunci untuk BERJAYA!

Semoga kita Berjaya dalam BUSINESS masing-masing tak kisah apa-apa business yang kita ceburi!

BERMINAT UNTUK MENJANA PENDAPATAN SHAKLEE BERSAMA-SAMA SAYA?

CARA 1
SMS/TEXT/Whatsapp ke nombor ☛ 013-6292754 ☚

CARA 2
Mesej kami melalui PM Fanpage di link berikut (Cara ni lebih mudah) ---> https://www.facebook.com/messages/UmmiAdni

Jangan risau kerana saya akan membimbing anda! Dan kami akan masukkan anda di dalam GROUP EXCLUSIVE disitu kami akan dedahkan Strategi Marketing dan Peluang menjana 4-5 angka dalam sebulan =)

No comments:

Post a Comment