Tuesday 12 November 2013

Bercuti di Pulau Pangkor

بسم الله الرحمن الرحيم

Bulan October yang lalu adalah bulan paling mencabar bagi aku sebab aku nak fight untuk rank coordinator dalam Shaklee. So Alhamdulillah, rasanya penat berulang alik dari rumah ke Branch yang makan masa selama sejam lebih dengan Adni demam panas terpaksa angkut bawa juga ke branch, malam raya (Aidil Adha) kami masih beratur hingga mencecah pukul 12 malam demi mengambil stok untuk pelanggan dan 'partner' tersayang.

Alhamdulillah, kami berjaya mendapar rank Coordinator Shaklee setelah 10 bulan bersama Shaklee :)

Jadi, kami decide nak reward diri ke PULAU PANGKOR. Sebab apa pulau pangkor? sebab dekat je dengan rumah kami, xdelah dekat tapi senegeri gitu.


Oh asalnya kami nak ke Teluk batik, tapi pusing-pusing Teluk batik rasa macam alang-alang bercuti, jom la kita ke Pangkor!

Sampai je di Jeti dengan muka blur-blur ada pak cik dekat situ tawarkan kami pakej utnuk ke Pangkor. Semua ada tinggal nak pilih je. So kami pilih nak ke TELUK DALAM BEACH RESORT. (Tempat si fasha dan Pierre Andre berlakon)


Oh lupa nak cakap, tambang bot RM10 seorang pergi dan balik, simpan ye tiket jangan korang pg buang pulak, kang balik xde tiket.

Kenapa Teluk dalam Beach resort? sebab dia macam memang untuk orang bercuti, sebab kami memang nak datang relax pun.. tempat dia macam menarik la kalau-kalau siapa yang nk g honeymoon gitu!



*Gambar ihsan google, sebab xsempat nak amik gambar kat dalam bilik*

Teluk Dalam beach resort ni jauh sikit dari gerai-gerai makan, sebab dia private beach (info dari org sana) jadi kami decide berhenti lunch dekat Teluk Nipah, pastu beli jajan, megi bagai check in.. Senang hidup!

Petangnya kami jejalan kat tepi pantai, malam makan megi, lepastu tidur! Esoknya diorang bagi breakfast! Mudah betul percutian kami anak beranak :)







Alhamdulillah.. 

Dapat rasa nikmat bercuti, masa bersama family :)


No comments:

Post a Comment