Wednesday 1 January 2014

Apa azam tahun baru anda

بسم الله الرحمن الرحيم

Apa azam tahun baru anda. 2013 sudah melabuhkan tirai, jadi selamat datang 2013!


Azam tahun lepas dah tercapai belum? Kalau tanya aku, aku selalu lupa azam tahun lepas.. So, untuk tahun ni aku nak buat karangan azam tahun baru dekat blog ni, jadi bila sampai tahun 2015 (jika umur masih panjang) boleh aku ketuk kepala aku kalau azam tahun 2014 ni tak tercapai kan.

Tapi sebelum tu, mesti cerita dulu apa yang sweet-sweet sepanjang tahun 2013 kan, supaya anak cucu baca blog nenek ni baru boleh diorang tahu kejayaan nenek sepanjang tahun 2013 :P

1. Jadi Cikgu Sekolah 



Impian mak bapak aku dari dulu dah aku tunaikan walaupun cikgu ganti aje! Mengajar Sejarah Form 2, 4 & 5. Gila mencabar jadi cikgu sek menengah dengan PBS dan macam2 lagi, aku sangat tabik spring kepada cikgu-cikgu sekalian sebab aku pun tak mampu nak teruskan pekerjaan ini! kahkahkah.

2. Nak buat Online Business

Sebenarnya sejak aku jadi qs lagi aku rasa aku dah terlebih minat dekat business. Kecik-kecik aku dah pau mak aku beli barang banyak2 aku jual depan rumah. Masalahnya bila orang xbeli aku yang makan. Masuk U pun dengan tak malu aku jual top up, kerepek dekat Kolej. Yang paling mukatakmalu aku bersadai dekat tapak Kolej Mawar Uitm Shah Alam jual Shawl kau! Tak tau nak cakap apa business yang aku tak try dari top up, kerepek, shawl, tudung, ipad islamik, Al Quran medina, Sticker oh dan jangan dilupa, dekat UK aku jual nasi lemak, nasi goreng, ayam percik..mak aiii.. Dan hanya satu yang aku sayang dan sudah setahun aku sebati dengan SHAKLEE! Yeayy, Shaklee tawarkan 3C iaitu Cash, Car & Convention. Alhamdulillah sepanjang setahun aku & suami bakal mengenggam 3C ni!! :) Sweet uolssssss!

3. Nak fully BF Adni

Alhamdulillah, masih berjaya walaupun Adni dah setahun 4 bulan :)

4. Nak beli Rumah

Yehu..Alhamdulillah, dapat juga beli rumah dalam keadaan rumah mahal tahap kronik. Beli dekat Kampung masih murah. Murah ka? Tapi bukan tahap berjuta la. Dan rumah ni kami buat Homestay! Jom ke Adni's Homestay di Sungai Petani!


Dah tak ingat apa yang manis dah dalam 2013, jadi mari kita senaraikan azam tahun baru pula!

1. Lebih Maju dalan Business
2. Langsaikan Hutang PTPTN *huh*
3. Kereta Baru Hybrid!!
4. Anak-anak business baru! Kalau boleh nak anak no 2! muahahahah
5. Oh ni tentulah, nak banyakkan beramal la kan :P
6. Nak kurus tu macam susaaaah je :P



No comments:

Post a Comment