Thursday 28 August 2014

Rujukan Lengkap Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 - 6 September 2014

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum~ Rasanya ramai yang termimpi-mimpi nak kerja dengan Gomen (Kerajaan) Sebab? Gaji yang okay, cuti yang fleksibel (cuti umum) dan yang paling penting ada duit PENCEN! Betul kan. So sama la dengan kita golongan muda-mudi ni asyik sign in email check ada tak SPA nak ajak panggil Exam ke interview ke. Dan yang bestnya seminggu dua ni penuh news feed kawan-kawan share yang diorang akan join Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 ! Seronoknya weh! Dah selangkah kaki nak join jadi pekerja kerajaan. Mesti ramai yang dah google, cari info tentang Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 . Kan.. kan...


Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41

Kalau kita refer jadual yang SPA keluarkan, Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 akan diadakan pada 6 September 2014. Peperiksaan ini tidak lain bertujuan mengukur daya pemikiran calon agar bersesuaian dengan jawatan Penguasa Kastam gred W41. Secara asasnya, peperiksaan ini mengandungi empat seksyen utama iaitu:

Seksyen A - Pengetahuan Am
Seksyen B - Daya Menyelesaikan Masalaj
Seksyen C - Esei Bahasa Melayu
Seksyen D - Esei Bahasa Inggeris

Wah banyak nak kena ulang kaji ni, So semua yang nak join Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 dah ready ke belummm?
Untuk bahagian Seksyen A iaitu Pengetahuan Am, anda akan diuji mengikut tahap kesedaran terhadap isu semasa yang berlaku di Malaysia dan seluruh dunia. Jadi, korang dinasihatkan agar banyak membaca untuk skor seksyen ini. Masa yang diperuntukkan untuk seksyen ini cuma 40 minit untuk 50 soalan. OK jom tengok contoh soalan dia!

Untuk Seksyen B, Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 korang akan diuji dengan skill kemahiran menggunakan logik, menginterpersi data dan kemahiran Matematik

Seksyen C  & D  pula anda bakal diuji dengan soalan berbentuk ESEI. Objektif atau tujuan utama kedua-dua seksyen ini adalah untuk melihat sejauh mana kemahiran anda menguasai bahasa ini.

Okay, dah boleh gambarkan sedikit bagaimana Soalan Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 korang nanti ?

Saya cadangkan anda beli Ebook Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41 untuk lebih yakin, bersedia menghadapi Peperiksaan Penguasa Kastam Gred W41. Rugi tak beli, mana tau rezeki berpihak kepada anda kannnn!  

No comments:

Post a Comment